maandag 10 juni 2013

THE COLOR RUN!

Yes, we did it! Kim en ik hadden ons een tijdje geleden ingeschreven voor The Color Run en op 26 mei was het dan eindelijk zo ver. We reisden in onze sportoutfits af naar het Sloterpark in Amsterdam om onze eerste 5k te rennen. Hoe dat ging lees je hier!

5k is natuurlijk niet zo super veel, maar het is een goed begin voor een eerste run. We hadden het  voornemen om goed te gaan oefenen zodat we de paar kilometers makkelijk konden halen, maar uiteindelijk hebben we alleen maar een aantal spinning lessen gedaan om onze conditie te verbeteren, echt slecht eigenlijk :-) Het rennen ging daarom af en toe een beetje lastig maar het hele gebeuren rondom The Color Run deed het ons vergeten.

Bij de start stonden duizenden mensen klaar om te gaan rennen in hun (toen nog) witte shirts. Tijdens het rennen kwam je na iedere kilometer een color station tegen waar mensen met kleurenpoeder stonden om de renners vol kleuren te gooien. Ieder color station had een andere kleur dus iedere kilometer kreeg je er een vrolijke nieuwe kleur bij. Je moest wel goed je ogen en mond dichthouden wanneer je door de color stations ging. Ik heb een keertje per ongeluk mijn mond open gehouden en toen kreeg ik al die troep binnen, smaakt echt niet lekker!

Toen kwamen we eindelijk bij de finish aan; maar daar was niet veel. Ik had verwacht dat er bij de finish heel veel mensen zouden staan die nog meer poeder zouden gooien maar dat was niet het geval. Na de finish moest je nog ongeveer een halve kilometer wandelen om weer op het beginterrein te komen. Daar was ondertussen de afterparty al gestart. Je kon drinken en eten halen en er was een DJ. Verder kreeg je nog een zakje kleurenpoeder voor de 'eindgooi' waarbij alle kandidaten tegelijk de verschillende kleuren poeder de lucht in gooiden. Dat gaf echt een heel leuk effect!

Ik vond het erg leuk om een keer mee te doen maar ik doe niet nog een keer mee. Deelnemen aan The Color Run is best prijzig (ik heb €36,50 betaald geloof ik).. Daarvoor kreeg je je startbewijs, een shirt, plaktattoos, een zweetbandje, een zakje poeder en een bekertje water. Er werd gezegd dat de opbrengst naar een goed doel zou gaan maar achteraf hoorde ik dat dus uiteindelijk maar 10 procent van de opbrengst naar een goed doel gaat. Dat vind ik echt weinig. Verder was het wel echt een leuke ervaring hoor, maar voor mij dus niet nog een keer!

Net5 was er bij om te filmen en hierboven zie je het resultaat daarvan. Dit filmpje is volgens mij ook een aantal keer op tv geweest.

Wil je ook meedoen met The Color Run? Op 7 juli wordt er in Zwolle een tweede editie gehouden en op 4 augustus is er nog een editie in Utrecht. Meer informatie en tickets vind je op de website van The Color Run Nederland.

Jennie from the Blog is on Facebook, Twitter, Bloglovin and Instagram

44 opmerkingen:

  1. Super leuk dat je mee gedaan hebt!
    Ziet er ook zo ontzettend gaaf uit.
    Jammer, dat je niet meer meedoet maar ik snap het wel want het is inderdaad best prijzig.
    & natuurlijk blijft de eerste keer het allerleukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh gave ervaring!
    stom alleen dat ze maar 10% afstaan...
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. superleuk dat je meegedaan hebt....
    Ik heb me niet ingeschreven omdat ik het gewoon veel te duur vond, daarnaast woon ik ook nog eens in Tilburg, dus er moest nog een treinkaartje bij. Dus ik dacht: jammer dan haha.
    het ziet er wel leuk uit; maar ik snap dat je dit nu gedaan hebt, en niet nog eens mee gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Breda heb je een soort gelijk event! Het is 20 euro, dus ook een stuk gekoper. Daarnaast is dat niet ver van tilburg.

      Misschien een tip? :)

      www.colorrain.nl

      Verwijderen
  4. Lijkt me echt super leuk om een keer te doen, maar 10 % is echt weinig zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg prijzig, ik snap je punt!
    Op het filmpje ziet het er wel super gaaf uit, beetje jammer dat het in het echt een beetje tegen viel. Achja, heb je het toch een keer meegemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel niet tegen hoor, het was erg leuk! Ik zou het alleen vanwege de prijs niet nog eens doen :-)

      Verwijderen
  6. Hahah, superleuk! 10% is inderdaad erg weinig..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt mij een mooie ervaring!
    Wel jammer dat er maar 10% naar het goede doel gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt gaaf dat je hebt mee gedaan! Ik wil ook nog een keer heel graag meedoen! Alleen wel jammer ja dat het dan zo duur is en er maar 10% naar een goed doel gaat. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er leuk uit! Jammer van de minpuntjes maar ja :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed dat je er aan hebt mee gedaan!!!
    Jammer van die minpuntjes, maar volgens mij is het ook echt een vet evenement.
    www.thelooksforless.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt heel gaaf dat je hieraan mee hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer, dat lage percentage! Wel heel stoer dat je 't gedaan hebt X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. aaah, dat ziet er echt zo leuk uit!
    ga je vaker mee doen?
    <3

    maritkirsten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals je in het artikel kan lezen: nee, waarschijnlijk niet ;)

      Verwijderen
  14. Wat gaaf dat je mee hebt gedaan, het ziet er echt heel erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat supergaaf dat je mee hebt gedaan! Dat lijkt me echt zo leuk om te doen. Ik zou het inderdaad ook maar voor 1xtje willen. Wel zonde dat maar 10 procent naar een goed doel gaat. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. echt heel tof, het is net Holi met al die kleurtjes ^^
    ga denk ik ook nog wel een keer meedoen :D
    xx ish
    tiny-heart-beats.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lijkt me wel tof, maar echt stom dat maar 10% naar het goede doel gaat zeg :( Muh.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt heel tof! Goed hoor, die 5 kilometer!
    Liefs, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super gaaf, ik ga ook in Utrecht in augustus!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super gaaf, ik wil ook eens een keertje meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw! dat lijkt me zooo gaaf, dat wil ik echt een keertje doen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super leuk! Volgende keer doe ik mee :D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Superleuk dat je daar aan mee hebt gedaan, ik was te laat met het kopen van een kaartje maar misschien lukt het voor zwolle :)
    XOXO

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 5k mag dan misschien wel niet zo heel veel zijn... maar ik doe het je niet na :P Mijn conditie is echt om te huilen haha.

    Trouwens... je zou mee moeten doen aan mijn give-away :D!
    Je kunt een shambala armbandje winnen t.w.v. € 80.- Iets voor jou?

    Xoxo

    Caroline
    www.pickmeanoutfit.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vond het echt te prijzig...

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super goed dat je meedeed, wel jammer dat er dan maar 10 procent van de opbrengst naar het goede doel gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ziet er gaaf uit! Ik hoorde alleen van meerdere mensen dat het qua kleuren een beetje tegenviel, omdat je er lang niet zo gekleurd uitkwam als op de filmpjes. Dat heeft mij vanwege de hoge prijs een beetje tegengehouden...
    Jammer, maar misschien als het concept wat beter ontwikkeld is in Nederland dat er nog dingen verbeterd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. LIjkt me wel heel gaaf om een keer te hebben meegemaakt! En echt goed van jullie!

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk dat je meedeed! Wel duur inderdaad... En haha, kijk dat meisje achter jou op de foto die appel eten! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijn dat het oz leuk was! De prijs is inderdaad wel hoog en jammer dta er zo wienig naar het goede doel gaat! Hele leuke foto aan het begin:)
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ah ik wilde daar ook zo graag aan meedoen maar ik woon in Limburg... Ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wow da's echt geweldig! Lijkt me een top ervaring!
    Ik zou zelf ook graag eens aan een Color Run mee willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ga meedoen met ColorRain in Breda! Deze heb je ook nog in Sneek en Noordwijk aan Zee en is ook nog eens in het donker! De kosten zijn ook een stuk lager! 20 euro;)

    Dus voor al die mensen die graag een keer mee willen doen aan een soortgelijk evenement als The Color Run, maar dit te duur vinden of die 10% belachelijk vinden.

    ColorRain zet zich in voor kansarme en zieke kinderen. Op dit moment gaat de opbrengst naar Ilse, 8 jaar en een kankerpatiëntje!

    Kijk dus eens op www.colorrain.nl! Doe mee in Breda op 23 juni, Sneek op 5 augustus of Noordwijk aan Zee op 17 augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat ziet dit er geweldig uit! Lijkt me superleuk. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super leuk! Een vriendin van me gaat iets soortgelijks doen.

    Love Appie | jusde-pomme.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)