donderdag 13 juni 2013

OVERNACHTEN IN HET TOWNHOUSE DESIGN HOTEL MAASTRICHT

Tijdens Fashionclash was het Townhouse Design Hotel in Maastricht zo gastvrij om ons er te laten overnachten. Het hotel is echt ontzettend leuk ingericht, het personeel enorm gastvrij en de combinatie van deze twee zorgden voor een hele leuke sfeer. Ik heb foto's gemaakt zodat jullie kunnen meegenieten van deze sfeer!



De lobby van het hotel en de hotelkamers zelf hebben een erg huiselijke stijl. Je vindt er overal leuke schilderijtjes, kleedjes, oude televisies, verschillende soorten loungestoelen en nog veel meer. Veel hotels willen er voor zorgen dat de gasten zich thuis voelen, maar volgens de eigenaresse van het Townhouse Design Hotel is dat bijna niet mogelijk, want er is maar 1 plek je thuis; "Wél kun je ervoor zorgen dat de gasten zich op hun gemak voelen." En dat vind ik heel goed gelukt! Bij binnenkomst krijg je een heerlijk stukje Limburgse vlaai (als het koud is in de winter een soepje) geserveerd op servies dat uit de omgeving van Maastricht komt. Het hotel heeft verschillende soorten serviezen bij elkaar gezocht in de omgeving en dat geeft een leuk effect met allemaal verschillende bordjes. Voor de stoelen waar je op zit en de tafel waar je aan eet geldt hetzelfde; die komen ook uit de buurt.


Bij het ontbijt kun je kiezen uit twee soorten: een gezond 'healthy' breakfast of een 'lovely' breakfast. Je kunt de ochtend ook beginnen met een glas bubbels! Ook bij het ontbijt zie je weer de verschillende soorten serviezen. Ik vond zelf de wand bij het ontbijt erg schattig met al die verschillende potjes en printjes. Er was van alles om uit te kiezen: broodjes, croissantjes, koffiebroodjes, vers fruit, ontbijtkoek, cornflakes, muesli, gebakken en gekookte eitjes, verse sapjes, koffie en zo kan ik nog wel even door gaan. Op de derde foto kun je zien dat de ontbijttafels niet zo breed en erg lang zijn. Hier heeft het hotel expres voor gekozen. Mensen die dichter bij elkaar zitten maken eerder contact met elkaar en hiermee zorgt het hotel voor een gezellig ontbijt. Veel leuker dan allemaal kleine, afgeschermde tafeltjes!


Voor wanneer je niet alleen wil slapen biedt het hotel de mogelijkheid om een goudvis te huren. Dat vind ik zelf een heel erg leuk idee. Het zijn die kleine dingetjes die het hotel zo leuk maken. Verder vind je bij de balie allerlei info over Maastricht en over uitstapjes in de stad. Het personeel stond ook altijd klaar om ons te helpen, of het nu ging om het hotel zelf of over de stad.

Ik heb de overnachting als erg plezierig ervaren; goed hotel met een hele leuke sfeer en top service! Mocht je bijvoorbeeld een weekendje naar Maastricht gaan dan is het zeker een aanrader. Het hotel bevindt zich ongeveer 5 minuutjes lopen vanaf het centraal station en dit is het precieze adres:

Townhouse Hotel Maastricht
St. Maartenslaan 5
6221 AV Maastricht
Jennie from the Blog is on Facebook, Twitter, Bloglovin and Instagram

30 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk hotel ! Lijkt me heel leuk om daar een keer te overnachten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie ruimtes en kleuren! Helemaal mijn smaak! En leuk dat het zo maatschappelijk verantwoord is ingericht. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel leuk uit! Daar wil ik ook wel een keer ontbijten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er echt heel erg gaaf uit zeg :D Leuk dat je daar mocht logeren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er onwijs leuk uit! deze ga ik zeker onthouden..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey,
    great pictures, looks like a nice trip :)
    Love
    Tabea

    http://wolkedrei.blogspot.de/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In dit hotel heb ik ook een keer overnacht en ik vond het ook een heel prettig hotel. Vooral alle special touches zoals de verschillende serviezen en de kunst op de muren maakte het een leuk hotel. Erg fijn hotel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er super uit dat moet ik onthouden als ik naar maastricht ga ;). Xx
    www.mystylevillage.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een mooi hotel! Dat idee van de goudvissen vind ik geweldig! Hoe kom je toch op zoiets.. ;) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw! ziet er super leuk uit <3

    www.maritkirsten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha, dat goudvis-idee is wel super! :)
    maar aangezien ik vissen doodeng vind, zou ik nog liever alleen slapen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat super leuk! Lijkt me erg leuk om een keer te overnachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er echt super leuk uit zeg! Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thanks for the report Jennie! My broken Dutch skills understood some part of it hehe. Glad you liked your room :) See you again soon xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi tapijt op foto 2! Het huiselijke / retro sfeertje vind ik ook heel leuk en het goudvis idee hilarisch, inderdaad een goed gelukt concept :)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuke foto's. Ook wel echt leuk dat dit geen doorsnee hotel is. Zo te zien heb je een goed verblijf gehad. xx

    www.laurettie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier heb ik stage gelopen.
    Het hotel ligt trouwens om de hoek van het station, ik denk dat je nog geen minuut aan het lopen bent. (voor diegene die dat belangrijk vinden) Townhouse verhuurt ook appartementen in de binnenstad (ook een aanrader)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat ziet het er gezellig uit zeg, echt leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb er 2x geslapen, echt een fijn hotel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er uit als een leuk en mooi hotel. Doet me denken aan een hotel waar ik laatst ben geweest. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er goed uit. Als je wat meer in de buurt van Breda ben kom is een keer naar ons hotel. Hotel de Klok een mooi en betaalbaar hotel in hartje Breda.

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)