woensdag 19 juni 2013

FASHIONCLASH MODESHOWS

In Maastricht ging ik met deze twee gezellige meiden (Nanne en Michelle) naar de modeshows van Fashionclash kijken. We hebben héél veel shows voorbij zien komen met ongelofelijk veel outfits en kledingstukken en in deze post laat ik jullie zien welke looks ik het mooist of het meest opvallend vond.


Klaar voor de shows! We zaten frontrow en tegenover ons zaten Sietske van Connectedtofashion en Jolique van Ilovefashionbloggers. Fashionclash biedt een podium aan jonge, talentvolle ontwerpers. Tijdens de modeshows kunnen zij aan de rest van de wereld laten zien wat zij kunnen. De show ging dus niet per se over upcomping trends maar meer over laten zien wat je kan, je mooiste items showen. De jonge designers hebben zeker hun best gedaan want de shows waren enorm gaaf. Hier zijn mijn favorieten:


Dit was mijn favoriete show! Designer Marko Marosiuk had voor de show prachtige jurken en jasjes gemaakt vol pailletjes. Hij had daarbij veel gebruik gemaakt van lichte stoffen en chiffon. Na iedere set shows kwamen de designers op de catwalk met een van hun designs. Ik was verbaasd toen ik zag wie er achter het ontwerp van deze prachtstukken zat; er stapte een jongen het podium op met een pet met 'Yolo' er op, nooit verwacht!


De Ima Mad show was nogal eh, rood! We zagen 9 rode outfits voorbij komen en 1 juist erg druk design. Erg interessant om te zien hoe je met slechts één kleur toch zoveel verschillende items kunt creëren. Check trouwens ook even de schoenen die de modellen aan hebben! 


Na een aantal 'nette' en rustige shows werd ik verrast door deze show van Elke van Zuylen. Er was harde muziek, de modellen droegen maskers, felle kleuren en ze hadden grote houtblokken onder hun sneakers. Ik vond vooral de schoenen erg gaaf!

Mooie mannen spotten tijdens de show! :-) // Er waren drie sets van shows en tussendoor was er de tijd om wat te eten en te drinken en om de exhibitie te bekijken. Je vond hier nog meer ontwerpen van de designers. Ik heb niet veel tijd gehad om bij de exhibitie te kijken helaas.


Designer Amit Baruch was creatief geweest met oude spullen. Je vond van alles terug in zijn ontwerpen, waaronder de Mona Lisa in het jasje wat je hierboven ziet (hoe grappig, dat brilletje ervoor geplakt!) en een oud wandkastje wat hier dient als rugaccessoire (rugzak kan ik het niet noemen).


Pierre Antoine Vettorello met een van zijn ontwerpen. Deze vond ik leuk omdat het erg draagbaar is!

Dit was maar een heel klein deel van alle shows want er was nog zo veel meer! Mocht je volgend jaar zin en tijd hebben om er naartoe te gaan dan raad ik het je zeker aan. En mocht je nog een hoteltip nodig hebben, check dan even mijn artikel over het Townhouse Design Hotel waar ik verbleef tijdens Fashionclash. Welk ontwerp vind jij het mooist / het meest opvallend?

Jennie from the Blog is on Facebook, Twitter, Bloglovin and Instagram

23 opmerkingen:

  1. Oh wat tof dat je daar bij mocht zijn! En dat wandkastje als rugzak is echt grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof dat je daar heen mocht, en wat een gekke ontwerpen! Wel heel creatief allemaal.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awesome photos! Thanks for them, Jennie <3
    Until next year (latest) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaauw supergaaaf! ik vind die schoenen met hout echt iets hebben! Echt leuk dat je daar was geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh dat pailletten jasje is gaaf!
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er gezellig uit, vooral die eerste jurk is gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, echt supergaaf dat je daarbij mocht zijn zeg!
    Liefs, Anne

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi, erg gaaf dat je er bij was !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's, heel gaaf dat je daarbij mocht zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die eerste vind ik ook het leukste/mooiste. Erg leuk dat je daar was!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, daar zitten echt toffe stukken tussen!
    Ik vind de ontwerpen van Amit Baruch ook erg leuk haha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw ziet er super uit !! echt heel tof, en de ontwerpen zijn echt super mooi
    xx ish
    tiny-heart-beats.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat oude wandkastje als tas is super tof zeg! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gaaf dat je daarbij was! Hele mooie foto's!

    www.laurettie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, prachtige dingen zitten erbij!
    Erg tof dat je daarbij was zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ontzettende gave ervaring dat je daar bij mocht zijn zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)