vrijdag 17 mei 2013

RECEPT | MEXICAANSE BURRITO'S


Aangezien mijn vorige en tevens ook eerste post met recept zo goed werd ontvangen, is het tijd voor 'Koken met Jennie' deel 2 ;-) Omdat ik als studente én drukke blogger vaak geen tijd of zin heb om uitgebreid te koken, maak ik vaak wraps of burrito's. De burrito's in deze post zijn tot nu toe mijn favoriet. De bereidingstijd is ongeveer 20 minuten en daarna moet je nog even een kwartiertje wachten tot ze de oven uit kunnen. Het zijn in totaal 6 burrito's en daar eten wij hier met z'n tweeën van. Het is ook erg lekker in combinatie met een salade!





Wat ik hiervoor heb gebruikt: een pak Knorr Wereldgerechten Mexicaanse burrito's (inhoud: 6 tortilla's, zakje kruidenmix en zakje saus), 400 gram kipfilet, 1 rode paprika, 1 gele paprika, 125 ml crème fraîche, geraspte kaas en olie. Op het pak van Knorr staat dat je 300 gram kipfilet moet gebruiken maar dat vind ik altijd net te weinig, dan zijn de burrito's nogal leeg!

Terwijl je wat olie heet laat worden in een pan, snijd je de kipfilet en de paprika's in kleine blokjes. Volgens de verpakking van Knorr moet je alles in reepjes snijden maar dat eet niet zo lekker vind ik. Deze doe je in de pan en wanneer het goed gebakken is doe je de kruidenmix uit er bij, samen met 100 ml water. Dit moet je even goed roeren totdat alles gemengd is. Dan doe je de tortilla's even in de magnetron zodat ze warm en soepel worden. Ondertussen meng je in een apart bakje de 125 ml crème fraîche, de inhoud van het zakje saus en twee eetlepels water. Nu is alles klaar: je vulling, de tortilla's en de saus.

Nu verdeel je de saus over de tortilla's. Ik houd meestal nog een beetje over. Het schaaltje zet ik dan later op tafel zodat je nog kan dippen. Over de laag saus doe ik altijd een laagje geraspte kaas en daarna gaat het mengsel van kip en paprika er op. Even dichtvouwen en in een ovenschaal leggen, geraspte kaas er over heen strooien als je wil en dan kan het de oven in. Ik doe hem altijd ongeveer een kwartiertje op 200 graden. Smakelijk!

Jennie from the Blog is on Facebook, Twitter, Bloglovin and Instagram

40 opmerkingen:

  1. Ik maak ook vaak burritos. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het nog nooit gegeten, maar het ziet er echt heel erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo lekker! Heb het toevallig van de week nog gegeten;)

    x Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er gek op, ze zijn heerlijk :)
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij eten dit ook wel eens thuis, lekkerrrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik eet dit ook erg graag. Wel doe ik liever de helft van de kruiden erbij omdat ik het dan anders net iets te pittig vind. Je kan ook wel eens de paprika vervangen door sperziebonen, wat ook erg lekker is!

    www.ellesappellepauline.blogspot.nl

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb het nooit zo klaargemaakt, maar klinkt lekker! Ik vind het alleen nooit zo charmant eten, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er lekker uit, ik krijg nu honger haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel erg lekker!!
    -xx-

    www.daphneroos.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat pak ken ik, wij eten het ook heel vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er héél goed uit!

    www.laceandpearlsbyroos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is mijn lievelingseten! Snap alleen het nut van de blogpost niet zo, aangezien het 'recept' gewoon op het Knorr pak staat.. Wel mooie heldere foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het staat inderdaad ook gewoon achterop het pak. Mijn bedoeling met deze post is om dit gerecht mee te geven aan andere studenten als tip :) Ze kunnen nu zien wat het is en hoe makkelijk het te maken is. Misschien weet een aantal studenten niet van het bestaan van dit gemakkelijke gerecht. Bovendien is deze website, zoals je bovenaan kunt zien, mijn online dagboek. Ik post er dus dingen op die ik zelf leuk vind en graag later terug wil kunnen lezen en zien!

      Verwijderen
  13. Oh yummy het ziet er echt heel lekker uit! :) x Laura

    http://styleandsushi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yummy :) burritos kan ik zelfs maken gelukkig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk jouw receptjes! Lekker en (vooral) niet te moeilijk, I like! :)

    X Marjolein - Never Too Polished.com

    CosmoGIRL nominated me for 'look of the month', your vote would be nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ziet er echt heel lekker uit!
    mmmm..
    Liefs, Anne

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er heerlijk uit! Sowieso vind ik de Knorr Wereldgerechten altijd heerlijk én makkelijk te maken! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vreemde blogpost.. Dit staat ook gewoon op de achterkant van het pak..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je er zo over denkt! Mijn bedoeling met deze post is een aantal comments terug te vinden :)

      Verwijderen
  19. Dit zit er heerlijk uit! En je hebt er prachtige foto's van gemaakt :) Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Yum! Ik hou echt van Mexicaans eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Héérlijk! we eten ze elke twee weken wel een keer, ik doe t alleen altijd met gehakt ipv kip, en sla erin (mee ook in de oven de sla) ook erg lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammie ziet er heerlijk uit krijg al meteen honger.xx

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)