donderdag 30 mei 2013

RECEPT: MALTESERCAKE

 Toen Lotte en ik dit recept tegen kwamen wisten we het zeker: dit moesten we echt een keertje maken! Zo gezegd zo gedaan. We verzamelden de juiste spullen, volgden het recept en ik stond natuurlijk klaar met mijn camera om het allemaal vast te leggen. Het maken van de Maltesercake duurt ongeveer een kwartiertje en het is echt super easy. Je hebt er niet eens een oven voor nodig!

Dit is wat je voor de Maltesercake nodig hebt:
- een pan
- 100 gram melkchocolade
- 100 gram pure chocolade
- 100 gram boter / margarine
- 3 eetlepels stroop
- 120 gram biscuitjes, in kleine stukjes gebroken.
- een zak maltesers
- een broodtrommel / bakje
- aluminiumfolie
- een plaatsje vrij in je koelkast


Eerst doe je de melkchocolade, pure chocolade en boter in een pan. Je zet dit op een laag vuurtje en dan wacht je tot het langzaam smelt.


Terwijl de chocolade en boter aan het smelten zijn, voeg je drie eetlepels stroop toe. Je kan hiervoor ook maple syrup gebruiken, maar dat is vaak moeilijk te vinden.


Wanneer de chocolade, boter en stroop samengesmolten en gemengd zijn voeg je de gebroken biscuitjes toe.


Even de koekjes door het mengsel roeren :-)


En dan is het tijd om de Maltesers toe te voegen! Zorg ervoor dat je nog een handjevol Maltesers overhoudt voor einde. De Maltesers schep je door het mengsel heen en dan is het klaar.


Je kunt het mengsel nu in de vorm scheppen. Wij hebben hiervoor aluminiumfolie in een broodtrommel gelegd. Zorg ervoor dat je het allemaal goed aandrukt en gladstrijkt.


Daarna leg je de overgebleven Maltesers er boven op. Nu is het in principe klaar! De 'cake' moet nu nog de koelkast in zodat de chocolade hard wordt. Hij moet ongeveer anderhalf uur in de koelkast.


Wanneer de chocolade hard is geworden kun je er meteen van eten! Met een mes kun je stukken van de cake er af hakken. Lotte en ik vonden de Maltesercake erg lekker, maar wel heel machtig. Ik kreeg dit blokje niet eens op! Het was erg leuk en makkelijk om te maken en het is zeker voor herhaling vatbaar!

Het originele recept dat wij hebben gevolgd vind je hier

Jennie from the Blog is on Facebook, Twitter, Bloglovin and Instagram

43 opmerkingen:

  1. ziet er goed uit zeg!
    ben alleen geen chocolade fan, haha
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo yummy!! Dit lijkt me echt heeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie jammie! Heerlijk ziet het eruit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heerlijk, ik ben dol op Maltesers dus dit is hét recept voor mij. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er lekker uit, maar helaas lus ik geen Maltesers.
    xx Stephanie (www.stephaniesstyleblog.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm ziet er lekker uit, lijkt een beetje op arretjescake als ik het zo lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh my! Dat lijkt me goddelijk en tegelijkertijd heel ongezond haha. Ga ik zeker een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm, ziet er zo lekker uit!
    Ga ik zeker eens proberen denk ik (:

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er echt heerlijk uit :) had er nog nooit van gehoord!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hem ook eens gemaakt, hij is zeker machtig! En iets onhandig eten doordat die zo hard is (oppassen voor je gehemelte). Maar hij is zeker lekker! Alleen de volgende keer maak ik hem zelf wel kleiner doordat die zo machtig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammie!! Lijkt een beetje op arretjescake lijkt me super lekker
    Xx
    http://www.mystylevillage.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht precies hetzelfde haha! Heerlijk is dat trouwens ook!

      www.SO--MAD.blogspot.com

      Verwijderen
  12. Oké, dat ga ik SOWIESO een keer proberen :)

    Love Appie | jusde-pomme.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit lijkt me zoo lekker! Ga ik zeker even onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah shit, wij hadden zo een grote zak thuis, maar die is sinds gister op. Dan maar een andere keer haha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er lekker uit, maar ik hou van luchtige cake. Dus ik ga deze laten passeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niet goed voor al je aan de lijn bent, maar ziet er wel erg lekker uit!


    Xoxo

    Caroline
    www.pickmeanoutfit.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit ga ik binnenkort ook maken, het ziet er heerlijk uit! Net zoiets als een arretjescake, ook best machtig! x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohmygaawd. Ik heb honger nu joh haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ah dit wil ik maken! Ziet er heerlijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jum! Daar krijg ik honger van.

    www.ibpictured.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Maple Syrup kun je gewoon in de meeste supermarkten en bij de Tuinen vinden :) Deze ga ik binnenkort ook eens maken, jum!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aaah, dit ga ik ook een keer maken. Ziet er echt goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow ziet er zo lekker uit! haha ga het zeker een keer proberen te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ooo... Veelste lekker haha echt leuk xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, ziet er heel lekker uit! Ik ga hem zeker een keer maken

    BeantwoordenVerwijderen
  26. damnnnnn, het ziet er niet heel lekker uit qua uiterlijk maar oh my god dit lijkt me zo lekker!

    laternevercame.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw dit moet ik proberen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super leuk recept!
    Ik heb het vandaag zelf gemaakt alleen dan met M&M's ipv maltesers omdat ik die niet mag hebben!
    Wil je een glutenvrije versie dan moet je dus glutenvrije koekjes nemen en m&m's ipv maltesers!
    X

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)