woensdag 1 mei 2013

RECEPT: HAMBURGERS MET TZATZIKI

Mijn huisgenootje Samantha kwam met dit lekkere recept van de Albert Heijn: hamburgers met tzatziki. Ontzettend simpel om te maken, goedkoop en lekker. Daarnaast is het ook nog eens een gezonde lichte maaltijd voor wanneer je net als ik bezig bent met gezond doen voor deze zomer! Je vindt het originele recept van Albert Heijn hier, maar ik zal ook nog even vertellen hoe ik het heb gemaakt;

In het recept van Albert Heijn leg je hele hamburgers in de pan, maar dat vond ik wat te dik. Ik heb 1 hamburger gebruikt en deze in twee dunne plakken gesneden (kijk wel uit dat het niet uit elkaar valt!). Even bakken in margarine, ondertussen twee pitabroodjes in het broodrooster en de paprika in ringen snijden. De hamburgers zijn na 5 minuutjes gaar. Als de broodjes klaar zijn doe je er eerst wat sla (of rucola) in, dan de hamburgers en vervolgens de paprikaringen. Albert Heijn doet de tzatziki ook in het broodje, maar dan wordt het helemaal warm en verandert het in sap. Ik doe dus de tzatziki er naast op mijn bord zodat ik kan dippen. En dat was het! 10 minuutjes werk ;-)

Wil je vaker van dit soort posts zien? Let me know!

// My roommate Samantha told me about this recipe from Albert Heijn (a dutch supermarket); hamburgers with tzatziki. All you need is pita bread, a hamburger, a paprika, lettuce and tzatziki. Super easy, healthy and cheap :) //

Jennie from the Blog is on Facebook, Bloglovin, Twitter and Instagram

60 opmerkingen:

  1. Ziet er erg lekker uit! Helaas houd ik niet zo van tzatziki saus, haha!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh heerlijk!
    lekker als luxe lunch in t zonnetje.
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel lekker! Fijn zo'n makkelijke maaltijd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm, ziet er lekker uit! Ga ik zeker eens proberen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeeeh lekker! Dit ga ik zeker een keer maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh yum dit ziet er echt heel lekker uit! Ik ga het zeker zelf een keertje maken! Het lijkt me ook heel leuk om vaker zulke posts te zien! :) x Laura

    http://styleandsushi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heerlijk uit! Het lijkt me wel leuk om vaker van deze posts te zien! :)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er echt heerlijk uit! :) Ook nog eens best makkelijk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ga ik maken binnenkort denk ik (alleen dan wel met vegahamburgers)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mmmm Ziet er echt overheelijk uit!
    Nathalie
    Ps: zou je even voor me willen stemmen in de Esprit Style battle ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er echt héérlijk uit! Ga ik binnenkort eens maken. :) Goed dat je zo gezond bezig bent! Het is inderdaad een hele slimme oplossing om de hamburgers in tweeën te snijden zodat het net wat dunner is! Bedankt voor de tip :) Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit eten wij ook wel eens. Het is super lekker! X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben dol op een broodje hamburger en zelf gemaakt zijn ze het aller lekkerst!
    Daarnaast lijkt het me ook nog eens een super makkelijk recept, beter kan haast niet :)! Van mij mag je wel vaker zulk soort posts doen :)

    Xoxo

    Caroline
    www.pickmeanoutfit.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is zoo ontzettend lekker! Toen wij terug kwamen uit Griekenland hebben we heel veel tzatziki met brood gegeten als borrelhapje of inderdaad bij het eten. Super leuke post. Brengt me weer op ideeën :) xx

    www.laurettie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit ga ik ook maken! En ik zeg een dikke ja tegen meer van dit soort post, zorgt weer voor inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jaaa, meer van deze posts! Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. baby I want to eat it now!

    NEW LOOK IN THE BLOG! MY SECOND LOOK IN MY TRIP TO GALICIA!
    http://showroomdegarde.blogspot.com.es/2013/05/a-trip-to-galicia-2nd-outfit-modern.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ziet er fijn uit! Meer van deze posts lijken me leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er echt heerlijk uit! Ga ik ook maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er lekker uit :).

    www.ellesappellepauline.blogspot.nl

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jammie ziet er heerlijk uit!

    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Yummie! Dat ziet er echt zo lekker uit :) Ik ben echt een fan van Griekse keuken, dus laat maar koken die hamburgers met tzatziki :D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super handig recept! Ga ik zeker onthouden. Ik hou echt van tzatziki dus dat komt mooi uit haha :) En leuk trouwens zo'n post, zou ik wel vaker willen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk! Ik krijg bij zulke posts van bloggers echt zin om op mezelf te gaan wonen en altijd lekker en gezond te eten en mijn hele kamer leuk in te richten. Deze ga ik zeker onthouden :) En vaker zo'n post lijkt me super. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er heel goed uit, haha!

    www.laceandpearlsbyroos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, ik vind het leuk om dit te lezen. Ziet er heerlijk uit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja, ik vind dit artikel leuk! Lekker eten is altijd fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hij ziet er lekkerder uit dat de chickenburger die ik vanmiddag nog gegeten heb, ik ga het zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lekker! Vraag me alleen af hoe gezond de tzatziki en pitabroodjes dan weer zijn.. maar voor een keertje lijkt het me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. uuuuuh als ik terug ben in nl ga ik dit zeker weten maken. looooks yummmy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hihi super goede tip!!

    Lijkt me heerlijk!

    Handig als student dit soort receptjes, dus ik zeg JA! ik wil het vaker zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh bedankt voor de tip, lijkt me een goed recept! (ook handig als student) mmm

    http://www.leefmetlef.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  33. do you have any other siblings apart from nanne? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lijkt me echt super lekker, die ga ik eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik krijg er hier zo'n honger door! En dat op de vroege ochtend hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ow tzatziki is zo lekker! Lijkt me leuk om vaker recepten te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dat ziet er echt heerlijk uit! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mmm... dat ziet er echt superlekker uit zeg!
    Liefs, Anne

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wauw dat lijkt mij superlekker! Ziet er echt goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ziet er inderdaad super lekker uit! Ik moet echt eens een voorbeeld aan jou gaan nemen... healthy, healthy, healthy.

    X Marjolein - Never Too Polished.com

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dat ziet er echt lekker uit, wil ik wel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ziet er goed uit, ga ik deze week eens proberen, lekker! En lijkt me zeker leuk als je vaker dit soort posts gaat plaatsen! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)