zondag 12 mei 2013

MIJN POLAROID CAMERA DOET HET!


HIJ DOET HET!!!! Twee jaar geleden kreeg ik deze polaroid spirit camera van mijn zus voor mijn verjaardag. Ik kocht een pakketje met films maar ze mislukten allemaal. De polaroid kwam er uit als een groot donkerblauw vlak en dat bleef ook zo, hoe lang ik ook wachtte en wat ik ook deed (wapperen, in zonlicht houden, in het donker leggen). Een jaar later kreeg ik van mijn zus een pakketje films om het nog eens te proberen maar weer mocht het maar niet lukken..



Afgelopen vrijdag werd ik wakker en het eerste wat ik dacht was; "hé ik heb nog films in mijn polaroid zitten!". Geen idee waarom ik dat nu juist op dat moment dacht maar ik sprong op uit bed en ik pakte de camera. Ik maakte drie foto's en ik legde ze op mijn kast neer vol in het zonlicht. Weer blauw... Maar toen ik na 10 minuutjes langs mijn kast liep zag ik ineens dat het veranderd was! Langzaam aan begon het blauwe weg te gaan en er kwamen drie foto's tevoorschijn. Na drie kwartier waren ze helemaal klaar met ontwikkelen. Ik was zo ongelofelijk blij, hij doet het!

Nu ben ik dus van plan om mijn polaroidcamera vaker te gebruiken maar ik zit nog met een probleempje. Waar ga ik de films vandaan halen? Ik ken alleen The Impossible Project en daar betaal je inclusief verzendkosten €29,50 voor een film met 8 foto's.. Als je tips hebt voor goedkopere films dan hoor ik het natuurlijk graag! Fotografeer jij ook wel eens met een polaroid? Dan zijn tips over het fotograferen zelf natuurlijk ook welkom. Ik hoor graag van je hoe jij je foto's maakt. Waar laat jij de foto's ontwikkelen? In het licht of in het donker?

Jennie from the Blog is on Facebook, Twitter, Bloglovin and Instagram

54 opmerkingen:

  1. Ah wat gaaf dat 'ie het doet! Wel jammer dat de films zo duur zijn. Ik heb er absoluut geen verstand van, maar misschien kun je het op eBay proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super gaaf zeg! Doet me echt denken aan films,
    dan worden er op feestjes foto's gemaakt met een polaroid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ebay heeft soms wel eens een goedkoop pakketje ertussen zitten.. En met Impossible Project moet je rekening houden dat het ontwikkelen van de film juist in het donker moet. Dat is best wel onhandig, want elke 1/10000 seconde in het licht heeft invloed op hoe de foto ontwikkeld. Dat komt doordat Impossible Project heeft de fabriek van de originele polaroid overgenomen, maar heeft nog niet ontdekt waarom de polaroids juist bij licht ontwikkelen. Maargoed, wel erg onhandig iig.. (Je kunt bij sommige fotozaken wel gewoon impossible project films halen, heb je iig geen verzendkosten, maar ik weet niet precies hoeveel het daar kost)

    Zo, misschien heb je er wat aan :)

    xoxo

    http://laurahospes.com/blog


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Bij mij is het inderdaad zo dat de foto's zich in het licht wel ontwikkelen maar in het donker niet, zo vreemd! Ik ga eens kijken bij wat fotozaken hier in Rotterdam, thanks!

      Verwijderen
  4. Fijn dat de camera het nu wel doet! Vind polaroids altijd zo leuk :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat hij het eindelijk doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jeeej hij doet t!
    nu nog goedkope filmes vinden.
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer zeg dat het zo duur is. Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Het ziet er in iedergeval erg mooi uit.

    xx

    Style of Purity
    ENTER MY GIVEAWAY HERE

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yeeeey hij doet het! :D Ik ben benieuwd naar de fotos die je ermee gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zooo gaaf! Ik heb geen idee waar je het goedkoper kunt halen. Ben benieuwd naar de foto's die je gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super tof dat je er 1 hebt en die het doet! Ik wil er ook super graag 1 hebben. Alleen raar dat die zo doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah wat gaaf dat hij het toch wel doet! Ik wil zooo graag een polaroid camera! Hij staat echt hoog op m'n verlanglijstje! haha x Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ebay! Ik zou daar eventjes kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super gaaf dat je zo'n camera hebt!
    Ik vind polaroid foto's er altijd zo leuk uit zien :)

    http://nathaliexn.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yay, wat goed! Ik heb nog nooit polaroids genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helaas heb ik er zelf geen ervaring mee,
    had je graag geholpen! Maar wat gaaf zo'n polaroid camera!

    Xoxo

    Caroline
    www.pickmeanoutfit.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk! Ik heb er ook 1 maar al heel lang niet meer gebruikt.
    Geen idee waar ik mijn films toen heb gekocht.. haha

    www.ellesappellepauline.blogspot.nl

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, dat is zeker duur! Het is wel heel erg gaaf.. zo'n polaroid!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super awesome! Echt zonde dat die films zo vet duur zijn :(.

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superfijn dat hij het doet! Het is inderdaad wel heel duur, jammer want zo'n camera is echt MEGA COOL!
    Liefs, Anne

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb ook een polaroidcamera. ik hou echt van die foto's, helaas zijn de cassettes erg duur :(

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaaf zeg! Jammer dat ze zo ontzettend duur zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Op eBay kun je soms goedkope films vinden, maar dan moet je goed zoeken haha en dan zit je vaak ook met hoge verzendkosten helaasch. Succes ermee!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat tof dat hij het doet! Ik heb geen idee waar je films goedkoper kunt halen... ik heb zelf ook een Polaroid maar die doet het niet, haha :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw echt ontzettend tof dat die het doet! Jammer dat ze zo ontzettend duur zijn. Ik heb geen idee waar je goedkopere kunt komen, alleen ebay komt in me op.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ahh, tof dat hij het eindelijk doet! Ik wil zooo graag een polaroidcamera, maar ja: die filmpjes zijn inderdaad onbetaalbaar. Helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super leuk, mijn moeder had een keer een polaroid waar nog een oude film in zat! Daar hebben we toen nog wat foto's mee gemaakt tijdens kerst :) Ik vind het wel echt super duur, dat is jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gaaf zeg! Wel jammer dat de films zo duur zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaaf dat die het toch doet! Ik kan je alleen niet helpen met waar je films vandaan kan halen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gaaf ding! Als het vinden van goedkopere films niet lukt fungeert ie altijd nog leuk als interieur accessoire! ;)

    X Marjolein - Never Too Polished.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. awesome!
    xoxo

    http://idontjustexistilive.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk dat ze het toch blijken te doen!

    Mocht je nog dé tip horen voor nieuwe filmpjes, ik ben benieuwd. Zelf heb ik ook nog een aantal polaroids liggen waaronder hele oude, maar die films zijn jammer genoeg zo mega duur...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. you're total baby
    i think you'll like my post of today

    NEW MONDAY OUTFIT: SPRING FLOWERS
    http://www.showroomdegarde.blogspot.com.es/2013/05/spring-flowers.html

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Echt zo jammer dat het zo schrikkelijk duur is :(

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geweeeeldig, ik ben ook op zoek. Laatst heel veel moeite gedaan om een polaroid fotowand te maken, foto's bewerkt, resized, knippen, plakken......

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Waauw echt gaaaf dat hij het doet! ik wil er ook al heel lang eentje hebben, maar de filmpjes zijn altijd zo duur! misschien bij urban outfitters via de webshop? daar zijn vaak rolletjes goedkoper dan in de winkel! :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Fijn dat die het nu doet, volgens mij verkochten ze bij Hype kappers (in ieder geval bij het filiaal in Utrecht) een jaar geleden van die films. Ben er al lang niet geweest dus weet niet of ze het nog steeds verkopen, bij foto speciaal zaken misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Supertof! Ik heb zelf ook een Polaroid600 en koop ik mijn films meestal via eBay, de oude filmpakketjes, die nieuwe zijn ongelooflijk duur en ook minder in kwaliteit. Wat betreft de houdbaarheidsdatum van de pakketjes, die hebben vrijwel geen invloed op de foto's. En als je wel met de films van Impossible blijft fotograferen, moet je gelijk je hand boven het 'gat' houden waar de foto uitkomt, zodat er geen licht bijkomt. Direct daarna bedekt houden en op een donkere plek wegstoppen, na vier minuten omdraaien en hij is ontwikkeld (: Ik hoop dat je er wat aan hebt (:

    BeantwoordenVerwijderen
  38. gaaf ik heb ook nog een polaroid waar nog films voor gekocht moeten worden..

    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een idee; ik ga ook nog een poging wagen. Ik heb ook twee polaroidcamera's, maar precies hetzelfde probleem; blauw blauw blauw! Nu heb ik weer hoop! :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik ga ze altijd bij de fotograaf halen, dat is ook van Impossible dan, maar je betaalt toch al geen verzendingskosten... Ik ben er zelf heel zuinig mee juist omdat ze zoveel kosten, maar het blijft wel leuk! Wat wel is... de films die ik nu heb (wel al zo'n 2-3 jaar geleden gekocht, toen the Impossible project net begon) zijn echt niet zo goed als de vroegere polaroidfilms. Ik denk dat dat nu wel al beter kan zijn aangezien ze nu al een tijdje bezig zijn. Bij mij zijn de foto's altijd donker en heel groen. Voor het ontwikkelen heb ik altijd gehoord: donker en warm, dus meteen onder je trui steken ofzo :) Wat je ook niet mag vergeten is hem op ofwel licht of donker zetten (dat zwarte en witte pijltje), want als je het ertussen laat wordt het een zwarte foto (heb ik eens voor gehad, nu weet ik waarom). Veel succes en plezier ermee! En als je iets begint qua uitstallen van je foto's mag je dat tonen op de blog, want ik ben er nog niet uit hoe ik dat met mijne ga doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Fantastisch! Erg duur inderdaad, maar dan heb je ook wat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. als je van gent bent, ga naar fotoshop aan dampoort die verkoopt die van the impossible project is 9euro goedkoper..

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik wil ook zo'n polaroid camera, heeft iemand een goedkoop adresje?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hooi,
    Zelf heb ik ook een polaroid(nep) camera, een fujifilm instax mini 7s. Ik heb tientallen ontwikkelde foto's die heel erg goed zijn en duidelijk. Helaas heb ik vandaag 5 foto's gemaakt en allemaal extreem donker (zwart/blauw)... Dus ik wilde vragen wist je al wat het probleem was? Graag zou ik het horen...
    Omdat de polaroid foto's weer echt aan het terugkomen zijn, zijn ze nu onder andere te koop bij urban outfitters, eBay en ik denk ook marktplaats.
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)