zaterdag 25 mei 2013

ALS IK DIT JAAR WEER GALA ZOU MOGEN DOEN...

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik mijn gala van de middelbare school had. Op mijn middelbare school wordt het ieder jaar uitbundig gevierd met mooie lange jurken, mannen in pak, een stoet met mooie auto's en heel veel familie en vrienden aan de zijkanten van de straat, een diner, een bal en een fotostudio. Ik heb zoveel leuke herinneringen aan het gala en daarom kon ik het dit jaar niet laten om weer de webshops in te duiken om te kijken wat het aanbod is van dit jaar. Ook vroegen mijn vriendinnen Eline en Mei Siu, die dit jaar hun gala hebben, om hulp dus ik heb behoorlijk wat jurken en accessoires voorbij zien komen. In dit artikel zie je een aantal van die leuke items!
 
Crème jurk // rode jurk // tasje // mint-ketting // ketting met roosjes

Deze twee mooie jurkjes kwam ik tegen op Modcloth.com. Beide jurkjes zou ik combineren met gouden accessoires, maar dat komt omdat ik zelf altijd goud draag. Zilver zou natuurlijk ook kunnen! De website heeft ook nog een heleboel leuke tasjes en sieraden. Mocht je nog op zoek zijn naar een gala-outfit dan zou ik als ik jou was deze site even checken!


Blauwe jurk // crème jurk lang // rode jurk // crème jurk kort

Op Asos kan je echt uren lang doorbladeren door alle leuke items. Vooral de langere jurken vond ik hier erg mooi en er waren er ook stukken meer dan op veel andere webshops. De rode jurk is van Missguided.com. Ik denk dat je wanneer je voor een rode jurk gaat, het beste kunt gaan voor een simpele jurk. De kleur zelf is al opvallend en als er dan teveel details aan zitten wordt het naar mijn mening too much.
   Roze jurkje // crème jurkje // rode schoenen // nude schoenen // oorbellen

Ook Missselfridge.com staat vol met leuke items, vooral erg schattig allemaal. Je vindt er veel zachte kleurtjes en schattige korte jurkjes. Daarnaast is er nog een (kleine) sieradencollectie om je outfit af te maken. Lange jurken zijn er ook te vinden maar die zijn in de meeste gevallen erg simpel en meer bedoeld als maxi-jurk voor in de zomer.

Tip: Neem een wegwerpcamera mee naar het gala om de avond vast te leggen. Die kun je halen bij het Kruidvat of bij de Action. Ik heb dat vorig jaar ook gedaan en daar zijn erg leuke foto's uit gekomen!

Ik ben zo benieuwd naar het gala van dit jaar! Dit jaar fotografeer ik Mei Siu en Eline en daarna zal ik bij de stoet gaan kijken om de andere eindexamenkandidaten te bekijken (en waarschijnlijk ook op foto vast te leggen). Heb jij dit jaar gala? Zo ja, hoe ga jij gekleed? En wordt het bij jou op school ook zo uitgebreid gevierd?

Jennie from the Blog is on Facebook, Twitter, Bloglovin and Instagram

46 opmerkingen:

  1. Wauw zo mooi! Die jurkjes.... Zit hier zowat kwijlend naar het beeldscherm te staren!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke juries allemaal :)
    Xxx'

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen gala dit jaar, maar wat een mooie jurken allemaal, wauw zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja... Gala! Dat is voor mij al weer eventjes geleden.
    Maar mocht ik er een hebben, dan zou ik voor een maxi jurk gaan :)

    Xoxo

    Caroline
    www.pickmeanoutfit.com

    Check out my GIVE-AWAY!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle jurkjes zijn gewoon geweldig! Ik zit niet meer op school, dus geen gala voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuke jurkjes allemaal! Ik vind korte jurkjes voor een examengala alleen echt not done haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind zelf inderdaad lange jurken ook meer gepast (had vorig jaar ook een lange jurk) maar er zijn altijd meiden die toch liever voor een kort jurkje gaan, dus daarom heb ik die er ook bij gedaan ;)

      Verwijderen
  7. Wauw, die jurkjes zijn leuk! Wij hebben deze september gala omdat de school dan 100 jaar bestaat, dat zal wel uitbundig gevierd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love the first dresses!!

    xxx
    - Laura
    http://ucouldbemysomeone.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk artikel, die mint groene ketting is erg mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een gala lijkt me heel leuk haha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat eerste rode jurkje is zo mooi! Wij hebben ieder jaar gala, maar volgens mij als je eindexamen doet ook nog een eindexamen gala. Meestal komt iedereen in korte jurkjes, maar mij lijkt het echt gaaf om een jaar een lange jurk aan te doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, het rode jurkje van modcloth is super (:
    Ons gala was niet zo'n grote gebeurtenis als bij jullie duidelijk,
    maar was uiteraard de ideale gelegenheid om een jurkje te kopen ;p

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super leuke jurkjes. Ik heb volgende week een trouwerij, dus ik ga even goed rondkijken.

    xx

    Style of Purity

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt prachtig!
    Ik ben verliefd op die witte maxi dress!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie jurkjes! Vooral die rode ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb geen gala helaas dit jaar, want wat een mooie jurken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele mooie jurken, leuk zo´n post voor de examen kandidaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vooral die bovenste jurkjes vind ik mooi! Ook leuk voor naar een bruiloft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het echt super jammer dat ze bij ons niet aan een gala doen, maar we hebben wel natuurlijk gewoon de uitreiking die aan het eind van de middag/ begin van de avond is. Eerst maar ff het belletje krijgen!

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi Jennie,
    Ik heb dit jaar ook gala op het Were Di alleen dan van VMBO.
    Heb leuke jurkjes hier voorbij zien komen, maar ik heb de mijne dit jaar laten maken. Ik wilde nog even zeggen dat je erg mooie foto's maakt!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Ilse! Super leuk, ik kom misschien ook wel even bij VMBO kijken en foto's maken! Op welke datum is dat? En dankjewel, erg lief :)

      Verwijderen
  21. Zitten leuke jurken tussen! Wij hadden elke jaar kerstgala, maar niet zo mega uitgebreid...

    Bij mijn opleiding nu is er ook elke winter een gala, maar het is echt belachelijk duur!

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ahh, ik zie je nieuwe lay-out nu pas! Leuk! :)
    En de eerste is een hele goede suggestie inderdaad, die zou ik ook aanraden...

    X Marjolein - Never Too Polished.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. aaah, wat een leuke originele post!
    Ik vind die eerste 3 jurkjes echt leuk!

    www.maritkirsten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Love the post and all the photos! You've got an amazing blog, and your style is the best :)

    xx

    -- I want to live in L. A --

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw! Zoiets als die lange rode jurk zou perfect zijn voor mijn gala volgend jaar. (Mijn moeder zegt altijd: Gala hoort lang. En daarom wil ik die uitspraak graag waarmaken, haha.)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vooral de jurkjes op de eerste foto zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Superleuk allemaal! die blauwe lange jurk is prachtig! Het duur bij nog wel even voordat ik gala heb maar toch altijd leuk om jurken te kijken:)
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige jurken allemaal! Mij lijkt gala zoooo ontzettend leuk. Ik kijk nu al uit naar mijn eigen gala. Ik ga zelf het liefst voor een lief schattig jurkje. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hele mooie jurkjes! Jammer dat ik geen gala heb dit jaar haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die eerste drie zijn heel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige jurken! Ik vind die rode het mooist! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wij hebben elk jaar gala. Wel jammer dat bijna elk meisje hetzelfde droeg vorig jaar! (Het welbekende paillettenjurkje!) Volgend jaar ga ik mijn jurkje in een boetiekje kopen, denk ik! Handig artikel! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ooh, de jurkjes van miss selfridge. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo leuk! Mijn gala is al geweest, maar nu heb ik meteen zo iets van: aaaargh ik wil een jurk, haha
    With love, Appie | jusde-pomme.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)