maandag 1 april 2013

I'D LOVE TO GET YOUR OPINION


Jennie From The Blog in Dutch, with English summary
  
pollcode.com free polls

Ik ben sinds een tijdje erover aan het denken om mijn blog voortaan in het Nederlands te schrijven met een Engelse samenvatting er onder. Ik denk namelijk dat ik leuker en persoonlijker kan schrijven wanneer ik het in het Nederlands doe. Bovendien komt het grootste deel van mijn bezoekers uit Nederland en de meeste comments die geplaatst worden zijn ook van Nederlanders. Ik heb ook het gevoel dat veel mensen niet eens in de gaten hebben dat ik Nederlands ben en dat buitenlandse bezoekers eigenlijk voornamelijk naar de foto's kijken en niet naar de tekst. Het idee is dus dat ik voortaan in het Nederlands schrijf en dat ik dan een samenvatting in het Engels er bij zet. Natuurlijk kunnen de buitenlandse bezoekers dan ook gebruik maken van de Google Translator! Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van dit idee vinden en jullie zouden me enorm helpen door even op de poll te stemmen! Ja of nee? Ik zou het ook erg fijn vinden als je je keuze zou willen onderbouwen in een comment :) Alvast super bedankt!

Lately i have been thinking about some changes concerning my blog and now I'm having a hard time  making a decision. I'd really like to hear what you think about me blogging in Dutch, with an English summary underneath. I feel like i can express myself better when I'm writing in Dutch and most of the comments i'm getting are also in Dutch. Of course, when I decide to do it, I will provide the foreign readers with an automatic translator! I'd really like to hear your opinion about this idea so i'd really appreciate it if you could vote on the poll and maybe tell me more about your opinion in the comments. Let me know! Thanks :)

26 opmerkingen:

  1. Hee Jennie! Het lijkt me erg leuk als je in het Nederlands gaat schrijven. Ik kan het Engels ook prima volgen, maar ik begrijp heel goed dat je het idee hebt dat je in het Nederlands wat persoonlijker of leuker kunt schrijven. Mij maakt het niet erg veel uit, maar stiekem vind ik toch Nederlands net ietsje leuker denk ik! Succes met de keuze, wat je ook doet, het is allebei prima. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt mij super leuk als je in het Nederlands gaat schrijven. Zoals je zelf al zegt, daar wordt het persoonlijker van en ik heb zelf ook ervaren dat je dan veel fijner schrijft. En als toch het grootste gedeelte van je bezoekers uit Nederland komt, lijkt me dat een logische stap!

    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aangezien veel van jou followers uit nederland komen lijkt het mij een goed idee!:D Vooral als je zelf weet dat je dan persoonlijker kan schrijven;) Ik heb er ook over zitten denken, maar mijn followers zijn juist meer buitenlands :P
    xx
    Discover my Stylish Confessions♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt mij een goed idee! Ook omdat je zelf persoonlijker kunt schrijven en dat is voor zowel jou als jouw lezers leuk! :) En als je gewoon een samenvatting in het Engels erbij zet is dat ook gewoon prima denk ik! Doe vooral gewoon wast jij je het beste bij voelt. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er ook over na zitten denken, zelf vind ik het namelijk ook een lastige keuze haha! Maar ik zou het wel erg leuk vinden als je Nederlands ging schrijven :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een goed idee! Ik heb een poosje geleden precies hetzelfde gedaan met mijn (kleine) blog om precies dezelfde redenen als die jij geeft en ik vind het fijner en leuker zo en mijn followers volgens mij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk dat je nu ook in het Nederlands schrijft, dan is het inderdaad een stuk persoonlijker!

    xx

    Style of Purity
    WIN A DANIEL WELLINGTON WATCH

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I think it would be OK :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het Nederlands ook wat persoonlijker :) ik zeg dus doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het wel leuk, ik ben gek op authentieke Nederlandstalige blogs al bereik je met Engels wel een groter publiek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I voted for yes but I think is better to write everything in both languages for everyone to understand it well. The translation option sometimes can be annoying..

    xxx
    - Laura
    http://ucouldbemysomeone.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yes ik zeg doen! In het Nederlands kan je gewoon veel persoonlijker schrijven en dat is ook leuker om te lezen en de buitenlandse lezers kunnen nog steeds de samenvatting in het Engels lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I prefer it when bloggers blog in english as well, although there are more comments in your own language. Therefore you also get more international readers and just a short sum up in english won't hurt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijkt me een heel goed idee! Ik denk dat door Nederlanders het inderdaad wat meer gelezen zal worden dan door Engelse. Alleen met Engels bereik je wel veel meer mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk dat het een goed idee is! Ik kan het Engels ook prima volgen, maar ik kan me voorstellen dat je stukjes beter overkomen als je ze gewoon in het Nederlands kan schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lastig... je kan ook voor tweetalig gaan. Dus geen Engelse samenvatting, maar in beide talen hetzelfde stukje. Anders kan je Engels georiënteerde lezers kwijtraken omdat die niet zo heel veel interessants meer te lezen hebben. ;)

    X Marjolein - Never Too Polished.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het een goed idee! Dus ik zeg doen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  18. It's always a good idea to write in both languages, I voted a 'yes' :)
    I fell in love with your blog! Would you like to follow each other? Just let me know :)
    Have a great day!

    xxx
    http://thefashionsky.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik twijfel ook nog steeds of het niet beter is om in het Nederlands te bloggen! Zelf blog ik in het Engels, maar af en toe denk ik dat Nederlande bezoekers niet weten dat ik uit Nederland kom! Handig dat je het je lezers vraagt door middel van een poll ;) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, ik vind het een goed idee! Voornamelijk omdat je dan wat uitgebreider en persoonlijker kunt schrijven. Al helemaal als de meeste bezoekers uit Nederland komen is het zeker een voordeel om in het Nederlands te schrijven. Maar een samenvatting is inderdaad ook handig voor buitenlandse lezers, anders kunnen ze alleen maar plaatjes kijken haha
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nederlands lijkt me ook aangenamer! Veel persoonlijker en waarschijnlijk ook leuker om te lezen omdat jij je beter kan uiten in het Nederlands (logisch), lijkt me leuk! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat vind ik een goed idee. Mijn Engels is niet geweldig, dus ben ik ook minder snel geneigd om de tekst te lezen. Bovendien vind ik het altijd leuk als je meer schrijft en persoonlijker schrijft, net zoals je vroeger deed.

    Liefs,Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het een goed idee Jennie! Ik heb het idee dat als een blogger Nederlandse stukjes schrijft de blog gelijk veel persoonlijker is en daardoor blijf ik eerder bij deze blogs hangen. Ik vind je blog sowieso al super leuk en zou het ook leuk vinden om wat meer te lezen! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Doen wat je zelf het fijnst vind (:

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Klinkt zowiezo goed! Je trekt meer publiek aan als je tweetalig kan schrijven op je blog. Toch een beetje dat "internationale" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind Nederlands leuker, het leest veel makkelijker. Ik lees altijd met meer plezier blogs die in het Nederlands zijn geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie! Ik lees ze natuurlijk allemaal en ik doe mijn best om alle vragen te beantwoorden :)